Statystyki
- Odwiedziny: 695609
- Do końca roku: 239 dni
- Do wakacji: 46 dni
Poniedziałek, 2024-05-06
Imieniny: Beniny, Filipa
Projekt jest finansowany ze środków programu Unii Europejskiej POWER SE „Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej”.
- poprawę zarzadzania instytucją mi. in wdrożenie technologii informacyjno-komunikacyjnej i poprawę organizacji pracy szkoły,
- podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie wdrożenia TIK do nauczania, komunikacji w języku angielskim, najnowszych metod dydaktycznych i pedagogicznych m. in. w zakresie neuropedagogiki
- poprawienie relacji wewnątrzszkolnych rodzic-nauczyciel-uczeń, kontaktów ze środowiskiem lokalnym oraz wizerunku szkoły w środowisku.
- dyrektor szkoły,
- 2 nauczycieli j. angielskiego,
- 5 edukacji wczesnoszkolnej,
- 5 nauczycieli przedmiotów: języka polskiego, przyrody, matematyki, przedmiotów artystycznych, religii,
- nauczyciel świetlicy,
- pedagog.
Efektem projektu ma być opracowanie innowacyjnego szkolnego programu "Uczymy się uczyć", który będzie odzwierciedleniem zmiany podejścia do nauczania, odejście od biernego przyjmowania wiedzy przez uczniów i skoncentrowaniu się na aktywności ucznia będącego partnerem w procesie edukacji, z którego wydobywa się to, co najlepsze poprzez diagnozowanie jego wielorakiej inteligencji i rozpoznawanie dominującego sposobu uczenia się oraz właściwy do tego dobór sposobów i technik uczenia się. Chcemy wprowadzić nowy model nauczania oparty na asymetrii czyli koncentrujący się na uczniu, a nie nauczycielu jako jedynym źródle wiedzy i orientacji moralnej, którego podstawą jest bezpośrednie doświadczanie, nauczanie uczenia się, aktywne i oparte na współdziałaniu z innymi. Chcemy dążyć do oparcia naszego nauczania na pluralistycznym i międzykulturowym modelu kształcenia oraz kształceniu postaw i kompetencji do świadomego i pełnego uczestnictwa w społeczeństwie europejskim. Z założenia nasi uczniowie mają stać się jednostkami żyjącymi i funkcjonującymi w określonych warunkach, ale zdolnymi do przekształcania i ulepszania otaczającej rzeczywistości, którą traktują nie jako prezent od poprzednich pokoleń, ale są w stanie kształtować kulturę własnego społeczeństwa i także siebie tak, by stać się wyemancypowanymi obywatelami.